2014. március 24., hétfő

Payasam - avagy dél-indiai rizspuding VKF! 62.

Mert egész Ázsia mégsem tévedhet címmel írta a 62. VKF!-et Éci, az eztettem.hu bloggerinája. És valóban, szerintem sem tévedhetnek, de azért megvan az a határ, amit meg tudok enni belőle. Mindenesetre, miután hazajöttem Indiából, majdnem fél évig szinte egyáltalán nem ettem rizst. Tegyük hozzá azért azt is az igazság kedvéért, hogy a sok minibanán és rizs segített abban, hogy a híres "buditnekemazonnal"-szimptómát teljesen megúsztam a két hónap alatt... :)

Még Indiából hoztam magammal ezt az érdekes rizsfajtát, és féltve őrizgettem idáig, megfelelő alkalmat keresve a felhasználására. (Ez is egy nagy pozitívuma a rizsnek, hogy sokáig eltartható.) Itthon, de sehol máshol sem láttam még ilyen formájú rizst. Teljesen gömb alakú szemekből áll, opálos színe van.

Hazaindulásunk előtti búcsúebédre főzték ezt az édességet az árvaházban, ahol dolgoztunk. Az összetevőket kicsit átvariáltam. Eredetileg rizs, kesudió és mazsola volt benne, kardamommal és cukorral ízesítve, meg rövid alakú cérnametélt. Kesudió helyett szárított kókuszkockát adtam hozzá, a cérnametéltet pedig kihagytam. Azért hasonlított az ottanihoz, jó volt kicsit nosztalgiázni. Talán basmati rizsből is lehet készíteni, de nem tudom, az állaga fog-e ehhez hasonlítani. Egészen zselészerű lesz, ahogy besűrűsödik. Ha valaki tud valamit erről a különleges rizsfajtáról, ossza meg velünk kommentben!


Hozzávalók:
20 dkg gömb alakú rizs
1 marék mazsola
1 evőkanál vaníliás cukor
10 dkg szárított kókuszkocka
3 szem kardamom
kis darab fahéj
1 teáskanál vaj
tej, amennyi másfélszer ellepi

Egy lábosba tettem a rizst, mazsolát, kardamomot, fahéjat, cukrot, és felöntöttem annyi tejjel, amennyi ellepte. Így állt egy fél napot a hűtőben. A mazsola, meg a rizs megszívta magát tejjel, így kevesebb ideig kellett főznöm. Öntöttem rá még tejet, hozzáadtam a kókuszkockát vajat, és fedő nélkül, sűrű kevergetés mellett megfőztem. Amikor a rizs már majdnem teljesen puha volt, letakartam és hagytam állni egy kicsit. Tálalás előtt kiszedtem belőle a kardamomot és a fahéjdarabkát. 

Újságpapír tölcsérbe mérték ki

Ahogy a kardamomot is
A hozzávalók
Még egy közeli a gömbrizsről

1 megjegyzés:

  1. Szia, ez nem rizsféle, hanem: http://www.fuszeraruhaz.hu/?oldal=termek&kategoria=izesitok_etelizesitok&o=tapioka_gyongy
    Nagyon finom! :) Üdv, E.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...