2014. február 10., hétfő

Zellerszár-póréhagyma krémleves

Tiszta klorofill ez a leves. A képek annyira nem adják vissza, de nagyon szép friss zöld színe van. Tavaszidéző, és egyben téli baciűző is.


Hozzávalók:

1,5 póréhagyma
2-3 szál zeller
1 kis krumpli
2 dl tej
ízlés szerint vegeta
só, fehérbors
kevés olívaolaj

A felkarikázott póréhagymát és a kis darabokra vágott zellert egy-két percig kevergetve pirítom az olívaolajon, aztán ha összeesett a póréhagyma, annyi vizet öntök hozzá, hogy éppen ellepje. Belerakom a kis darabokra vágott krumplit, ízesítem, és fedő alatt addig főzöm, míg a krumpli puha nem lesz. Felöntöm tejjel ,és botmixerrel krémesre kevertem 

Levesbetétnek tökmagos palacsintatésztát készítettem hozzá.


Hozzávalók: 

6 dkg tökmagliszt
6 dkg sima liszt
1 tojás
csipet só
tej
kevés olaj a sütéshez

Kikevertem a palacsintatésztát szokásos módon, de a fele lisztet tökmagliszttel helyettesítettem. Biztos lehet kapni bioboltokban, meg nagyobb áruházakban, én a Lehel piacról szereztem be a magostól. Nem adják horror áron, és amúgy is inkább csak keverni szoktam a sima liszttel, magában még nem próbáltam csak azzal sütni-főzni az erőteljes íze miatt.

Mielőtt új adagot tettem a volna a palacsintasütőbe, minden alkalommal fel kell keverni a tésztát, mert a tökmagliszt eléggé leül az aljára.

Csíkokra vágva ment a levesbe, tetejére egy kis sajtot reszeltem és petrezselymet szórtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...