2014. február 18., kedd

Lencsés egytálétel

Nemrég megjelent a dívány.hu alapkonyha aloldalán egy recept a spanyol lentejas-ról. Az a jó benne a mi lencse főzelékünkhöz képest, hogy nem kell sűríteni. Egy kissé átalakítottam, lentejasnak már biztos nem merném hívni, répa helyett gomba került bele, stb. Vessétek össze az eredeti recepttel, aztán bonyolítsátok tovább, ahogy szeretnétek. Nekem ez lett a végeredmény:



Hozzávalók:
200 gr lencse
fél fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
6 fej gomba
2 dl házi paradicsompüré
1 teáskanál őrölt köménymag
kisebb csokor petrezselyem
csípős mangalicakolbász
5 dkg füstölt mangalicasonka
kevés olívaolaj
tetejére tejföl

Pár órával a felhasználás előtt vízbe áztatta a lencsét. Az olívaolajra rádobtam a félbevágott kolbászkarikákat és az apróra vágott sonkát. Pár perc múlva rányomtam a fokhagymát, és hozzáadtam a hagymát. Miután a hagyma kezdett üvegesre pirulni, rádobtam a szeletekre vágott gombát. Picit kevergettem, aztán jött a paradicsompüré és az őrölt köménymag. Hozzáadtam a lencsét, és felöntöttem hideg vízzel úgy, hogy két-három ujjnyira ellepje. Alacsony fokozaton, fedő alatt főztem kb. egy órát, időnként megkeverve és a vizet pótolva. A végén kevertem bele a felaprított petrezselymet.
A csípős kolbász miatt nem tettem bele még pluszban erős paprikát, de aki bátor, annak hajrá. Én a csípősséget ellensúlyozandó, jól megtejfölöztem.  Szerintem só sem kell bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...