2013. január 4., péntek

Zöldséges curry

Mostanában sokat eszembe jutnak a utóbbi években tett utazásaim, talán azért, mert éppen nincs kilátásban semmi ilyesmi. Sőt, a változatosság kedvéért azt kell hamarosan megtapasztalnom, milyen, ha én maradok itthon. Kölcsön kenyér visszajár. Szerencsémre, csak három napos képzésre megy párom Krakkóba :) 

Indiában a legfinomabb curryt a madurai reptéren ettem átszállásra várakozva egy nem túl bizalomgerjesztő kis bódénál, de nem bántam meg. Isteni volt. Itthon nehezebb beszerezni a kókusztejet, meg hasonlókat és drágább is, úgyhogy ebben a receptben helyettesítettem ezzel-azzal a speciális cuccokat. 


Hozzávalók:
1 kicsi fej hagyma
1 nagy krumpli
1 csésze zöldborsó
2 kisebb répa
20 dkg sütőtök
250 gr tejföl
1 dl főzőtejszín
kevés olívaolaj
madras curry
kurkuma
néhány szál petrezselyem
pár szem dió
ízlés szerint chili


A hagymát üvegesre pirítottam kevés olívaolajon. A felkarikázott répát és kicsi kockákra vágott krumplit rádobtam. Pár percig sütöttem, majd jött mellé a borsó is. Fűszereztem curryvel és kurkumával. Kétféle curryt tettem bele, az egyiket még Indiából hoztam. Ez iszonyat csípős, ezért nem tettem bele pluszba chilit. Madras curryt a Vásárcsarnokból szereztem. Mindenből annyit tettem, hogy szép színe legyen. Arról csak utólag olvastam, hogy a kurkuma túladagolva keserűvé teheti az ételt. Viszont rengeteg pozitív hatása van a szervezetre. Felöntöttem fél csészényi vízzel és lefedve pároltam. 

Amikor már majdnem megpuhult a répa és a krumpli is, akkor tegyük bele a felkockázott sütőtököt. Ez a művelet kissé korábbra sikeredett és péppé főtt. Legalább besűrítette :) A végén összekevertem tejföllel és tejszínnel. A kézzel darabosra morzsolt dióval és aprított petrezselyemmel ízesítettem. Tehetünk bele még pár evőkanál kókuszreszeléket is, ha van otthon.

Mellé sárga rizst készítettem. Szokás szerint ragadós lett, de azért ehető :) Sárga a kurkumától lett. Ha van kedvünk, időnk, készíthetünk mellé naan kenyeret is köretként. 

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...