2012. december 27., csütörtök

Mákos roló

Mielőtt munkába álltam, még betáraztam a mélyhűtőbe két adag házi készítésű leveles tésztát, meg a szokásos quiche-tésztát is. Nagyon jól tettem, a mostani téli szünetemben is így fogok tenni. 

Hozzávalók:
1 adag leveles tészta + 1 tojássárgája
250 gr mascarpone
2 evőkanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
2 tojás
3 evőkanál méz
mák


A leveles tésztából a Vikitől kapott formákkal rolókat készítettem. A feltekert rolókat tojássárgájával bekentem, majd előmelegített sütőben aranyszínűre sütöttem. Most a formákat nem vajaztam, hanem olajjal kentem be őket. Így kicsit egyszerűbben ment és végre először elmondhatom, hogy egy sem tört össze, amikor leszedtem őket a formáról. 

A mákos töltelékhez két tojást kettéválasztottam. A tojásfehérjét kemény habbá vertem 2 evőkanál cukorral. A mascarponét elkevertem a vaníliás cukorral, mézzel és két tojássárgájával. Őszintén szólva, nem tudom mennyi mákot tettem bele. Csak úgy szemre ment bele, amennyit jónak láttam. Aztán a tojásfehérjét óvatosan beleforgattam a mascarponés krémbe. Tiszta nejlonzacskóba kanalaztam, aminek a végére vágtam egy apró lyukat. Így töltöttem meg a rolókat. Persze habzsákkal is lehet, ha van kéznél.  

Bár a kép nem lett szép, a mák és a mascarpone igazán jó barátok. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...