2012. október 25., csütörtök

Tejszínes borsókrémleves

Teljesen rá vagyok kattanva a krémlevesekre. Egyszerű, gyors, finom és lehet közben zümmögtetni a kedvenc konyhai kisegítőm, a kézi mixerem. Bár nincs szezonja a zöldborsónak, a mélyhűtőürítés egyik etapjaként kezembe akadt egy zacskóval. Elsőre a színe fog meg, de az íze miatt is megéri.

Hozzávalók 2 személyre:
300 gr fagyasztott zöldborsó
pár szál petrezselyem
fél fej vöröshagyma
kevés olívaolaj
1 dl főzőtejszín
só, bors


A hagymát megdinszteltem az olívaolajon. A borsót a hagymához adtam, és felengedtem annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Sóztam, borsoztam. Lefedve, kis lángon puhára főztem, majd botmixerrel pürésítettem. Az összevágott petrezselyemmel és a tejszínnel jól elkevertem. Ha túl sűrűnek találjuk, adhatunk még hozzá tejet. 
Levesgyönggyel, pirított kenyérkockával tálaljuk. A tetejét pár csepp megmaradt tejszínnel díszíthetjük. 

2 megjegyzés:

  1. De szép:) És finom is, el kell készítenem:)
    Kaptál-e visszajelzést Tecától az ajándékról?

    VálaszTörlés
  2. Amikor a fiam kicsi volt, ha megkérdeztük, mit szeretnél enni, mindig krémlevest kért, kilelt a hideg, hogy lehet szeretni. Aztán eltelt egy kis idő, már a fiam is 17 éves elmúlt és az egész család imádja a krémleveseket, bár nálunk eddig a zeller és a tök viszi a prímet, de kipróbálom a receptedet, mert a zöldborsót is igen-igen kedveljük. Köszi az ötletet!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...