2012. október 22., hétfő

Rakott karfiol

Vegetáriánus is, meg nem is. Legkézenfekvőbb megoldás számunkra. Olcsó és laktató fogás, a prézlit otthon is legyárthatjuk néhány szikkadt zsömléből.

Hozzávalók:
1 kisebb fej karfiol
1 kis doboz tejföl
prézli
10 dkg sajt
1-2 főtt tojás
vegeta
olaj
só, bors


A karfiolt rózsáira szedem, és vegetás vízben közepesen puhára főzöm. Egy serpenyőben olajat melegítek és a prézlit aranybarnára pirítom rajta. Sajnos itt sosem mértem meg, hogy miből mennyit teszek bele. Szemre megy teljesen. A prézli megköveteli a maga olaját, ha többet tettünk, akkor az olajat később lehet pótolni hozzá. Fontos közben kevergetni, mert könnyen odakap. 

A karfiolrózsákat meghempergetem a prézliben, majd kivajazott tepsibe öntöm a felét. A főtt tojást karikára vágom és a karfiolra teszem. Párom részére tettem néhány szelet tarját is. Befedem a karfiol másik felével. A tejfölt kikeverem sóval, borssal krémesre és elegyengetem a karfiolon. Megszórom reszelt sajttal a tetejét, és mehet az előmelegített sütőbe addig, amíg a sajt szép színt nem kap a tetején. 



2 megjegyzés:

  1. Csak simán szeretem, semmi bélés bele.
    Ma rántottat készítettem, meg levest, holnap lusta módra készül, azaz a serpenyőben vajon morzsát pirítok, abba hempergetem, rá a tejfől és hammm bekapom!

    VálaszTörlés
  2. Így is fincsi lehet, én is csak simán szoktam készíteni:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...