2012. október 23., kedd

Kovászosuborkás túrófasírt

Véletlenek összejátszása révén született ez a recept. Párom édesanyjától kaptunk múltkor még egy utolsó kovászos uborka adagot. Az utolsó pár darab ott árválkodott a hűtőben a túró mellett. Prézlit meg épp előtte való nap reszeltem, így már össze is állt a fejemben a menü. Csemegeuborkával is el lehet készíteni. 


Hozzávalók:
250 gr túró
1 tojás
2 kisebb kovászos uborka
zsemlemorzsa
só, bors
olaj a sütéshez

A túrót kikevertem a tojással és a kicsi kockákra vágott kovászos uborkával. Sóztam, borsoztam. Annyi zsemlemorzsával kevertem el, hogy jobban összeálljon és golyókat tudjak belőle formázni. A gombóckákat meg is forgattam prézliben és mehettek a forró olajba. Addig sütöttem őket, míg aranybarnák nem lettek. Ahol a kovászos uborka kicsit kikandikált, ott érdekes formája lett a gombócnak, mintha szeme lenne. 
Viszonylag sok lett belőle. Egyik nap rizzsel ettünk, másik nap paradicsomos tésztasalátát készítettem mellé. Mindkettőhöz jól illet.


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...