2012. szeptember 4., kedd

Zöld teás almaszörp

Van az úgy, hogy már unjuk a jeges teát, van az úgy, hogy már elég a limonádéból. Na, ilyenkor jöhet a  szörp. 

Hozzávalók: 
5 nagy alma
1 filter zöld tea
2 citrom leve
0,5 kg cukor
1 tasak 2:1 Quittin
1,6 liter víz

Az almát meghámoztam, kis kockákra vágtam. A két citromot kifacsartam. Mielőtt félbe vágtam volna a művelethez, kemény felületen (értsd: vágódeszka, konyhapult) meghengergettem. Így egyszerűbben kijön a leve. A citromlevet az almához adtam és elkevertem 1,6 liter vízzel. Addig főztem, míg fel nem forrt és az almák puhák nem lettek. Miután levettem a gázról, öt percig áztattam benne a zöld teát, majd leszűrtem. Míg az almák főttek, az üvegeket kimostam, kicsit megmikróztam őket a fertőtlenítés érdekében. A cukrot elkevertem a Quittinnel (az eredeti recept Dr. Oetker 2:1 dzsemfixet javasol 600 gr cukorral) és a leszűrt lét alapos kevergetés mellett hozzáöntöttem. Újból felforraltam, 2-3 percig hagytam zubogni, aztán rögtön óvatosan üvegekbe töltöttem peremig. Tényleg óvatosan, mert iszonyat forró. Lezárva hűvös helyre tegyük. Kb. 1,75 liter szörp lett belőle.
Igazából nem lett annyira almaízű, mint szerettem volna. Jonagoldból csináltam, nem jó választás... És nyugodtan mehet bele inkább két filter tea. 

A főtt almából desszertet fabrikáltam. Recept később.

Az eredeti receptet innen származik.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Gratulálunk, ma tied a nap receptje a Gasztro Miner Facebook-oldalán: www.facebook.com/gasztro.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen :) Bár mint írtam, nem az én fejemből pattant ki a szörpszikra. De azért kipróbálva igyekszem a hasznosítható buktatókra is felhívni a figyelmet.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...