2012. szeptember 20., csütörtök

Lekvár vegyes gyümölcsből

Szóló szőlő, mosolygó alma és csengő barack. És egy disznóvá varázsolt királyfi visszaváltozása. Más nem is kellett a mesebeli királylány boldogságához. 

Hozzávalók:
1 kg alma előkészítve
40 dkg őszibarack előkészítve
10 dkg szőlő előkészítve
25 dkg cukor
1 tasak Haas Quittin 3:1


Az almát, barackot meghámoztam, kicsumáztam, kimagoztam és kisebb darabokra vágtam. A szőlőszemeket csak megmostam, de nem magoztam ki. Akit zavar a lekvárban a szőlőmag, vágja félbe és magozza ki őket. Botmixerrel pürésítettem és belekevertem a Quittint. A gyümölcspépet felforraltam állandó kevergetés mellett. Elég hamar felforrt, 10 percig kavargattam még, majd hozzáadtam a cukrot és forraltam még további 5 percet. Ezután csurig töltöttem az előre odakészített, kimosott és mikróban csírátlanított befőttes üvegeket. Pár percig fejre állítottam őket, aztán száraz dunsztban hagytam őket kihűlni, vagyis alaposan bebugyoláltam az üvegeket néhány pokrócba. 

Négy kicsi üveg lekvár lett belőle. Eléggé sűrűre és viszonylag semleges ízűre sikeredett. Az arányokon lehet változtatni tetszés szerint, javaslom a barack és az alma arányának megcserélését.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...