2012. szeptember 10., hétfő

Földimogyoróvajas keksz

Kávé nem egészséges éhgyomorra. Ezt kedvesemnek ezerszer a fülébe rágtam, foganatja kábé nulla. Most kekszekkel kísérletezem a fekete mellé, egész jó eredménnyel. Gyors és könnyű recept következzék. 

Ahogy a nagykönyvben meg van írva
Hozzávalók: 
6 evőkanál liszt
7 dkg vaj/margarin
3 evőkanál cukor
3,5 evőkanál darabos földimogyoróvaj
1 tojás
fél csomag vaníliás cukor
fél teáskanál sütőpor
fél teáskanál fahéj
csipet só

A sütőt előmelegítjük. A hozzávalókat kézzel összedolgoztam. Földimogyoróvajból lehet bele simát is tenni, mi jobban szeretjük a crunchy, azaz ropogós verziót. Kis gombócokat formáltam, egymástól 2 centire sütőpapíros tepsibe és egy szilikonos formába tettem őket és kicsit lapítottam rajtuk. 15 percig sültek, utána kicsit hagytam hűlni őket és mentek a dobozba. 30 darab lett belőle, de viszonylag kicsi gombócokat formáltam. Egy hétnél tovább ne nagyon tartogassuk, de tapasztalat szerint hamar elfogy. 

Ha valaki egy kicsit egészségesebb verziót preferál, ezt a mogyoróvajas kekszet tudom javasolni, amiben zabpehely és rozsliszt teszi rostdúsabbá a majszolnivalót. És ha nincs késznél földimogyoróvaj, de van mogyoró, akkor egy földimogyorós-csokis keksztől sem kell elzárkózni :)

Az eredeti recept kis változtatásokkal az Örömteli sütés című könyvből származik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...