2012. szeptember 27., csütörtök

Sütőtök krémleves - Pumpkin cream soup

Bizony, itt a sütőtökszezon kezdete, úgyhogy egy energetizáló, vitamindús levessel nyitom meg a sort.  

Hozzávalók:
1 alma
2 sárgarépa
15-20 dkg sütőtök
1 kisebb krumpli
1 kis fej hagyma
2 evőkanál méz
bors
fél kiskanál őrölt koriandermag
kevés olívaolaj


Az apróra vágott hagymát üvegesre pároltam olívaolajon, majd a karikára vágott répát adtam hozzá és felöntöttem kevés vízzel. Rövid párolás után a krumpli, majd a tök és az alma került bele. Zellersóval, borssal ízesítettem. A koriandermaggal óvatosan bánjunk, mert elég intenzív íze van és nem mindenki szereti. Ez esetben ki is hagyható. Nem kell, hogy minden puha legyen, kicsit hamarabb is elzárhatjuk a gázt, aztán uccu neki a botmixerrel. Tálalás előtt, amikor már valamennyit hűlt a leves, 2 evőkanál mézel adtam hozzá. 

Pirított kenyérkockával, levesgyönggyel tálalható, de még a pirított gombalábat is el tudom képzelni mellé. Most szezámmagos kenyérkéket adtam hozzá. Ilyet egyébként eddig csak Svédországban láttam, nagy, kerek verzióban. Nekem ízlett, szüléim szerint papír... 

Korábbi tökös receptek:


Ingredients:
1 apple
2 carrots
15-20 dkg pumpkin
1 smaller potato
1 smaller onion
2 Tbsp. honey
celery salt
pepper
half tsp. grinded corainderseed
a bit of olive oil

I diced the onion and fried it on the oil. I cutted the carrots and added it to the onion, poured with a bit of water. After 5 minutes braising I added the diced potato, pumpkin and at last the apple. Then I bespiced the soup with celery salt, pepper and a bit of grinded corianderseed. Be careful with coriander, because not everybody like it and it has got a very intensive taste. I made a purée from it with my hand blender. Before serving, when the soup wasn't so hot I added the honey. 

You can serve it with diced toast. 

Dictionary:
pumpkin - sütőtök
grinded - őrölt
pour - felönt
braising - párolás
bespice - fűszerez
hand blender - botmixer
serving - tálalás
purée - püré

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...