2011. december 8., csütörtök

I love főzelék 3. - Savanyú krumplifőzelék

Párom kedvenc főzeléke a piros, savanyú krumplifőzelék. A paprikától pirosas, az ecettől savanykás. Így van ez rendjén. Elég gyorsan el lehet készíteni, hozzávalók többnyire mindig akadnak itthon és még finom is. 

Hozzávalók: 
1 kisebb fej hagyma
4-5 szem krumpli
1-2 babérlevél
1,5 teáskanál paprika
1,5 evőkanál liszt
3-4 evőkanál tejföl
kevés olívaolaj
kb. 1 dl tej
só, bors
ízlés szerint ecet

Az összevágott hagymát kevés olívaolajon megdinszteltem. A tűzről levettem, megvártam míg egy kicsit kihűlt és elkevertem benne 1,5 teáskanálnyi fűszerpaprikát. A krumplit kis kockákra vágtam, megmostam és a hagymára tettem, felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Babérlevelet tettem a vízbe, sóztam, borsoztam. Miután a krumpli megpuhult, habarással sűrítettem be. Ehhez a lisztet csomómentesen elkevertem a tejfölben, adtam hozzá néhány evőkanállal a krumpli vizéből is. Kicsit sűrűnek találtam a főzeléket, úgyhogy hígítottam rajta tejjel. A legvégén adtam hozzá az ecetet, az egészbe két kupaknyit tettem, de mindenki szája íze szerint. 
Buggyantott tojással (elegánsan posírozott), főtt vagy tükörtojással a legfinomabb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...