2011. november 28., hétfő

Mogyorós kekszszalámi

Édesapám 50. születésnapját ünnepeltük még októberben. Anyunak besegítettem, csináltam ananászos kukoricasalátát, meg medvehagymás pogácsát (coming soon) és édesség gyanánt meg ezt a kekszszalámit. 


Hozzávalók:
25 dkg háztartási keksz darálva
15-20 dkg margarin/vaj
10 dkg kakaópor
3 evőkanál barna nádcukor
2 marék mogyoró
1 marék mazsola
1 csomag vaníliás cukor
6 db keksz tördelve
rum/rumaroma
kb. egy pohár tej
csipet só

A tejet felmelegítettem, a margarint felolvasztottam benne és belekevertem a cukrot, vaníliás cukrot, egy csipet sót meg a kakaóport. Ha nem cukrozott a kakaópor, akkor lehet bele kicsivel több cukrot is tenni. Beleöntöttem a darált kekszet, a kekszdarabokat, az összetört mogyorót, a mazsolát és a rumaromát. Gyorsan összekevertem. Ha nem állna össze, akkor még egy pici tejet tegyünk bele. Sütőpapírra tettem és rúd alakban szorosan feltekertem. Gyorsan dolgozzunk vele, mert ha kihűl, akkor szeleteléskor törni fog, ugyanezért kell jó szorosan feltekerni, hogy jól összeálljon. Hűvös helyen legalább két óráig hagyjuk állni. Amikor kicsomagoljuk a sütőpapírból, meghempergethetjük kókuszreszelékkel is. Lehet hozzá még kandírozott narancshéjat is adni, összetört diót, csokit, amihez csak kedvünk szottyan és ami éppen van otthon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...