2011. október 26., szerda

Házi készítésű tészta

Még Indiából hoztam egy tésztakészítő egyszerű kis kézi masinát. Nagyon megtetszett, de a minősége nem volt az igazi, ugyanis első használattól tönkrement... Bár nagyon sajnálom a kis szerkentyűt, de kétségbe nem estem, kézzel nyújtottam ki a tésztát. A tészta receptje Vikitől származik, aki igazi mesterré nőtte ki magát ebben a műfajban. 

Hozzávalók: 
30 dkg liszt
3 tojás
1 kávéskanál só
2 evőkanál olívaolaj
1,5 evőkanál (szárított) petrezselyem

A hozzávalókat összegyúrtam, majd negyed órát pihentettem a tésztát. Utána lisztezett felületen kinyújtottam, olyan vékonyra, amilyenre csak tudtam. Vékony csíkokat vágtam a kinyújtott tésztából és szintén lisztezett tálcára pakoltam őket. Közben is időnként megszórtam liszttel a tésztát, hogy ne ragadjanak össze. Két tálcán fértek el. Meleg helyre tettem és néha átforgattam. Másnapra kicsit kiszáradt, leöblítettem róla a lisztet és forró, sós, vízben feltettem főni a tésztát. Közben még nőttek egy kicsit, úgyhogy viszonylag vastag tésztát kaptam, de cserébe nagyon laktató volt. Páromnak fokhagymás csirkemellkockákat és bazsalikomos pesztót adtam hozzá, a magaméra csak pesztót tettem. 

3 megjegyzés:

  1. Igaz, amit a madarak csicseregnek? Hogy mész Törökországba? Mennyi időre?
    Nagyon szeretem a török konyhát (is, az indiait is). A joghurtos padlizsánsaláta titkát szerezd meg, ha tudod :)) (szakdoli?)

    VálaszTörlés
  2. Szia Bonca!
    Igen, igen, igaz a hír :) 6 hónapra megyek előreláthatólag, Erasmusszal :) Vajon melyik madárka csicseregte el neked? :)
    A joghurtos padlizsánsalátátnak én is nagy rajongója vagyok, már van egy fajta receptem: http://ilikekonyha.blogspot.com/2011/08/joghurtos-padlizsansalata-hidegen.html
    A szakdogával még hadilábon állok, egyenlőre csak az interjúkat gépelem át, de az rengeteg idő... Te hogy haladsz vele?

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Nekem is még rengeteg munka van még hátra vele. A terepezést tulajdonképpen befejezettnek tekintem. Interjúkat kell leírnom, és még jó pár interjút elkészítenem. Sok összegyűjtött irodalmat elolvasni, csupán ennyi. Nem is fogom leadni tavasszal az biztos.
    Vallásantros Zaccon mesélték a hírt rólad, érdeklődésemre. Nagyon szeretem Törökországot. Jártam is ott, és nagyon jól éreztem magam, illetve egy legjobb barátom kapcsán volt szerencsém jobban is megismerkedni mindennel, ami török. Jó lesz olvasni, ha onnan is írsz majd.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...