2011. augusztus 25., csütörtök

Fahéjas alma-szilva lekvár

Dübörög a befőzési láz ezerrel, ennél jobban már csak a hőség dübörög manapság. Úgyhogy elárulom, ezt a lekvárt múlt héten készítettem, ebben az időben nem javaslom senkinek, hogy nekiálljon. Most egyedül csináltam, de ilyen kis adagban egyáltalán nem olyan munkaigényes.

Hozzávalók:
2 kg szilva
1 kg alma
2 tasak Haas Quittin 2:1-hez befőszőszer
90 dkg cukor
fahéj

A szilvát jól átmostam, kimagoztam. Az almát szintén megmostam, magházát kiszedtem és apróra vágtam. A felét leturmixoltam, majd összekevertem az egész gyümölcsöt. A masszához adtam a befőzőszert, majd nagy lángon állandó keverés mellett felforraltam. Amikor már forrt, hozzáadtam a cukrot és újból felforraltam. Megvártam míg zubog, majd onnantól számítva 3 percig főztem még. Utána az előkészített üvegekbe töltöttem a lekit. Kb. a közepükbe egy-egy darabka fahéjat tettem, majd rá a többi lekvár csordultig. 8 kicsi üveggel lett. Nagyon szeretem az ilyen fűszeres gyümölcspárosításokat, süteménybe és vajas kenyérre is kiváló. 

Az eredeti recept innen származik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...