2011. május 28., szombat

Mákos-kakaós csiga

Két finomság ötvözése, mák és kakaó :) Egy bögre tejjel maga a mennyország. Strawberry blogján láttam meg a gyönyörű  kakaós csigákat, aminek alapján neki mertem futni a vállalkozásnak. Nem mondom, hogy tökéletesre sikerült, de azért megettük. Mivel rossz irányból tekertem fel a tésztát, ezért amolyan kekszméretű kis csigáink lettek, de a töltelék finom volt, csak kevés bele. Azért leírom hogy csináltam, hogy más egy kicsit feljavítja elégedettebb legyen a végeredménnyel, mert amúgy nagyon jó együtt a mák és a kakaó. Strawberry tésztájának a felét csináltam meg, kettőnknek bőven elég volt. 

Hozzávalók a tésztához:
20 dkg liszt
1,25 dl langyos tej
1 db szobahőmérsékletű tojás
5 dkg olvasztott vaj
2 dkg szobahőmérsékletű élesztő
1 evőkanál cukor

Élesztőt felfuttatjuk kevés tejben, vaj kivételével mindent összegyurmáckolunk úgy, hogy a maradék tejet lassan csurgatjuk hozzá. A közepesen lágy tésztába beledolgozzuk a vajat. Nekem túl lágy volt, úgyhogy adtam még hozzá egy kis lisztet. A kézi robot dagasztókarjával addig dagasztjuk, amíg el nem válik a tál falától. Egy óra hosszat kelesztjük, addig elkészíthetjük a tölteléket.

Hozzávalók a töltelékhez:
8 dkg olvaszott vaj
4 evőkanál kakaópor
2 evőkanál cukor
6 evőkanál mák

Az olvaszott vajhoz először egy kis csokinyuszit adtam összetörve, így az szintén elolvadt. Majd belekevertem a mákot, a kakaóport és a cukrot. Ez volt az eredeti adag, szerintem a cukor kivételével mindenből mehet bele egy-két evőkanállal több. 

A megkelt tésztát lisztezett felületre kiborítjuk, vékony téglalappá nyújtjuk, megkenjük a töltelékkel és ujjnyi vastag csigákra vágjuk. A rövidebb végénél fogva tekerjük fel, úgy lesznek nagyobbak a csigák. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket egymástól néhány centire, aztán konyharuhával letakarva még félórát kelesztjük. Strawberry hideg sütőbe téve javasolja megsütni, de az én sütőmnél ez nem vált be. Az első adagot tovább kellett sütnöm, mint 25 perc, de a többi az előmelegített sütőben már szépre sült ennyi idő alatt is. Sütője válogatja. Miután kivettem az illatozó csigákat, még megkentem őket vaníliacukros tejjel. 



1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...