2011. április 8., péntek

Vega chilis bab

Nem volt sok időm tegnap, amit a konyhában tölthettem, de gondos fejbeli felkészüléssel (a metrótól hazáig:), sikerült kitalálni mindent, meg az elkészítési sorrendet is és ennek köszönhetően egy óra alatt megfőztem a chilis babot, a tejlevest, meggyúrtam a lángos tésztáját vacsira és elkészítettem a tortillához való tésztát is. Plusz, még egy kisebb villámmosogatás is belefért. Dagad a keblem a büszkeségtől :) A vega chilis bab receptje sajtkukactól származik, átalakítva az otthoni készletekre. 

Hozzávalók:
1 chilis vörösbabkonzerv 
3/4 konzerv kukorica
1 nagy fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
fél teáskanál chili
rozmaring, kakukkfű
csipet fahéj
kevés olívaolaj
kevés cukor ízlés szerint
0,5 liter paradicsomsűrítmény
só, bors

A hagymát és a fokhagymát összevágtam, kevés olívaolajon megdinszteltem. Ráöntöttem a chilis babot, a lemosott, lecsöpögtetett kukoricát, majd felöntöttem fél liter paradicsomsűrítménnyel. Ez nem az a konzerves tényleg nagyon sűrű paradicsom volt, hanem inkább ez, meg a paradicsomlé közötti átmenet. Fűszereztem, kóstolgattam, megvártam, míg éppen rottyan egyet és késznek minősítettem.

A teljes konzerv chilis bab 210 gr volt (töltőtömeg), a kukorica 280 gr, tehát 210 gr babhoz, olyan 200 gr kukorica ment. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...