2011. április 13., szerda

Epres-krémtúrós finomság mézzel csurgatva

Ez az az eset, amikor megéri elrontani az első mogyorós hablapot. Persze idegesített, de megvolt a kis desszert vacsi utánra az emberemnek, de akár egy könnyű reggelinek is finom lehet.

Hozzávalók:
néhány szem eper
3-4 evőkanál krémes túró
1 teáskanál méz
1 elrontott mogyorós hablap

Kezdjük rögtön a hablappal. Az egyik kedves tanáromnak szülinapja lesz és neki sütöttem mogyorós-mazsolás-kávés tortát, aminek az első lapja persze nem akart szépen kijönni a formából és darabokra tört... A lapot úgy készítettem, hogy 1 tojásfehérjét felvertem 1 evőkanál cukorral, és ebbe beleforgattam 3 evőkanál összetört és megpirított földimogyorót. Előmelegített sütőben, kivajazott, kapcsos tortaformában megsütöttem 15 perc alatt. A többit alá sütőpapírt is tettem, azok szépen sikerültek. Az elrontott lapot összetörtem (nem nagyon kellet jobban...), hozzákevertem 4 evőkanál krémes túrót. Pilos márkájút, Lidlben lehet kapni kis vödörben, nagyon szeretjük, máshol még nem láttam ilyet. Olyan állagra, mint a tejföl, nagyszerűen lehet belőle házi krémtúrót is készíteni. 4-5 szem epret megmostam, összevágtam, hozzáadtam a hablapos-túrós keverékhez és megcsorgattam mézzel. 

A torta receptje később jön :)

2 megjegyzés:

  1. Már igencsak elfogyott sajna... De simán lehet maradék piskótatésztából, piskótamorzsából, vagy babapiskótából, kekszből is elkészíteni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...