2011. március 19., szombat

Túrós rakott spenót

Az utolsó adag spenótlevél is elkészítésre került a mái napon. Nem gondoltam volna, hogy ekkora sikert fog aratni páromnál, de nagyon ízlett neki :)

Hozzávalók:
10 dkg spenótlevél
fél kg darált hús
10 dkg túró
1 csésze rizs
1 nagyobb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
egy kis pohár tejföl
kevés olívaolaj
reszelt sajt
só, bors
ízlés szerint vegeta

A spenótleveket alaposan lemostam és lecsöpögtettem. A rizst odatettem főni két és fél csésze vízben, pár csepp olajjal és kevés sóval. A hagymát felszeleteltem, a fokhagymát összezúztam és megdinszteltem őket olívaolajon. Rátettem a darált húst, most sertés darált hús volt otthon, sóztam, borsoztam és egy kevés vegetát is adtam hozzá. Egy kisebb tepsit kivajaztam, de ügyeljünk rá, hogy ne legyen alacsony pereme. A majdnem teljesen kész darált húst összekevertem a majdnem kész rizzsel. A húsos keverék fele került a tepsi aljára, majd spenótleveleket fektettem rá, utána újra húsos rizs jött, majd spenót. A túrót kikevertem sóval, borssal és 3 evőkanál tejföllel. Ezt a spenótra kentem, majd újabb réteg spenót jött, amire a maradék tejföl került. Ebben is volt egy kis só és bors. Végül reszelt sajttal szórtam meg. Az előmelegített sütőben addig sütöttem, míg a sajt teteje meg nem pirult. Remek kis egytálétel, a spenót íze nem érződik rajta.

1 megjegyzés:

  1. Én a spenótot nagyon sokáig nem szerettem (úgy is mondhatnám útáltam), de egyszer aztán fordult a kocka, meg a családnak is elege lett abból, hogy ők nem ehetik a kedvencüket. Rászántam magam és elkészült vagy 30 évvel ezelőtt az első spenótom, és érdekes, hogy azóta imádom.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...