2011. március 10., csütörtök

Rizses hús

Hát, hogy bácskai-e vagy nem, azt nem tudom... Budapesten készült, az biztos. Ezután azért lassacskán próbálok minél kevesebb húsos ételt készíteni, mert Indiában ajánlott vegetáriánusnak lenni. Bár nem esik nehezemre lemondani a húsról, azért nem árt, ha szokja a szervezetem. Amúgy is tavasz van, ide a friss zöldségekkel! :)

Hozzávalók:
0,5 kg sertéscomb
2 kisebb fej hagyma
1-2 gerezd fokhagyma
2,5-3 dl rizs
néhány karika paprika
kevés olaj
2 teáskanál pirospaprika
só, bors

A hagymát összevágtam, kevés olajon megdinszteltem. Kicsit várok, míg kihűl az olaj, nehogy megkeseredjen a rászórt paprika. Hozzáadom az apró kockára vágott combot és kicsi vizet adok hozzá. Sózom, borsozom. Fedő alatt párolom negyed órát, aztán hozzáadom a paprika karikákat, a rizst, valamint két és félszer annyi vizet. Ha van, akkor egy egész paradicsom is mehet bele, meg egy kis petrezselyem. Fedő alatt addig főzöm, míg minden puha nem lesz. Néha  meg kell kavargatni, és ha szükséges, adni még hozzá vizet. Lehet, hogy ez perverzió, de én szeretem tejföllel, kovászos, vagy csemegeuborkával. Most éppen káposztával töltött almapaprika volt hozzá.  Jó étvágyat! 

2 megjegyzés:

  1. Mi is van azzal az Indiával, Titi? Oda készülsz? Mesélnél róla egy kicsit? Vagy már megtetted a blogon? Akkor linkelnél?
    Bocs, a túl sok kérdésért.
    A rizses húsod biztos nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  2. Szia Edith! Igen, oda készülök :) Itt írtam többet a dologról: http://ilikekonyha.blogspot.com/2011/02/foldimogyorovajas-pores-csirkemell.html
    Azóta annyi fejlemény van, hogy kötjük a biztosítást, meg intézem az oltásokat és voltam egy felkészítő tréningen, amiből még lesz kettő. :) Messze van még, de mindjárt itt lesz :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...