2011. március 9., szerda

Mákos angyalbögyörő, azaz krumplis nudli

Imádom a mákos dolgokat, a mákos nudli és a guba a csúcs ezek közül. Így nőnapra megleptem magam az egyik kedvenc fogásommal. Egyszerű, olcsó, bár annyira nem gyors elkészíteni. Ezért a ételért még a héjában főtt krumplival is hajlandó vagyok foglalatoskodni. Bár a kedvemért párom édesanyja van olyan kedves és sokszor készíti el nekem. Itt is köszönet érte :)

Hozzávalók: 
6 darab közepes méretű krumpli (kb. 60 dkg lehetett)
liszt, amennyit felvesz (kb. 30 dkg)
1 evőkanál zsír 
1 tojás
csipet só

Tetejére: 
mák
porcukor
vaníliás cukor

A héjában főtt krumplit meghámozzuk (zsonglőrképzés első órája), alaposan összetörjük. Amikor langyosra hűlt, hozzáadjuk a zsírt, sót és tojást, hogy biztos ne essen szét a főzővízben az angyalbögyörő. Aztán hozzáadjuk a lisztet, összegyúrjuk. A szakácskönyvekben mindig ezektől a mondatoktól félek, hogy adjunk hozzá annyi lisztet, amennyit felvesz... De mégis mennyit, mikor elég, stb. Hát itt annyit adjunk hozzá, hogy ne ragadjon egyáltalán. Kis kukackákat sodortam a tésztából és felvágtam őket kisebb darabokra. Olyan vastagra sodorjuk, hogy számoljunk vele, a vízben picit még nőni fog. A nudlikat lisztezett tálcára tettem és miközben hajigáltam hozzá a többit, néha szórtam rá még lisztet és megrázogattam a tálcát, nehogy összeragadjanak. Lehet, hogy nem is lesz elég egy tálca, úgy készüljünk. Egy nagyobb lábosban vizet forraltam, amibe tettem egy pici sót és olajat, szintén az összeragadás ellen. Amikor már lobogott a víz, belehajigáltam a nudlikat, óvatosan megkevertem őket és szűrővel a kezemben vártam, hogy feljöjjenek a víz színére a bátor nudlik, akiket azonnal levadásztam és máris a tányéromon landoltak. A végén még egyszer megkavartam, hátha valamelyik lent ragadt. Mákos és porcukrot kétharmad, egyharmad arányban összekevertem és ezzel szórtam meg az angyalbögyörőket. S közben nagyszerű felfedezésre tettem szert, nevezetesen, hogy az aprítóval porcukrot is lehet darálni. Egyébként egy kis vaníliás cukrot is tettem a cukorba. Egy a baj az egésszel, hogy túl gyorsan elfogy... 

ui.: és hogy miért hívják angyalbögyörőnek? Hát ez egy perverz téma... :)

3 megjegyzés:

  1. Imádom az angyalbögyörődet, főleg ha mézzel van áztatva egy kicsit :))

    TITI ! Légyszives eljönni hozzám, vár Rád valami. Köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Igen, a méz most lemaradt sajna... Hiába tettem meleg vízbe a mézes üveget, nem akart felolvadni...
    Imádom a meglepiket :) Nagyon szépen köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves férfiismerősöm, aki vetted a bátorságot és kipróbáltad a receptet! Szomorú lettem, hogy nem sikerült a dolog... :( Főleg, hogy nem két perc, míg a massza eljut a nudli állapotba.... Tényleg nem szabad őket sokáig főzni, nekik az öt perc is bőven sok...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...