2011. március 30., szerda

Majdnem kínai

És majdnem vega. De mégse, egyik se. Túl sok kínai receptet nem ismerek, inkább kínais magyarnak mondanám ezt is. A bacon pedig a párom miatt kellett. Hát meglehet anélkül férfiember? Tudom a válaszát... 

Hozzávalók:
2 marél kockázott bacon
1 fej vöröshagyma
2 marék kockára vágott fejes káposzta
4-5 fej gomba
fél konzerv kukorica lecsepegtetve
szójaszósz


A hozzávalókat a következő sorrendben tettem bele: a kockázott bacon ugrott először a wokba, kicsit megvártam míg engedett a zsírjából, aztán jött a káposzta, 1-2 percet rátettem a wok tetejét, hogy párolódjon, majd a hagyma, amit vághatunk nagyobb darabokra is, gomba és kukorica következett. Öntöttem hozzá szójaszószt ízlés szerint, de más fűszert nem adtam hozzá. Még egyszer összerottyantottam őket. Köretként lehet hozzá tésztát kifőzni, vagy rizst, amihez ilyenkor szoktam tenni a főzővízbe kevés vegetát is. Ha szeretnénk, tehetünk hozzá egy kis chilit is. Sokféleképpen variálható recept, mindig ami éppen van otthon. Készülhet répával, póréhagymával, kaliforniai paprikával, brokkolival, stb. 
Ez a recept régebben készült, de ilyenre vágyom mostanában, ha lenne időm beszabadulni a konyhába...

5 megjegyzés:

  1. Fincsi lehetett, én is vettem a múltkor egy üveg szójaszószt, de még semmit se készítettem vele.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a szójaszószt, tök egyszerű kajákat is nagyon fel lehet dobni vele. :)

    VálaszTörlés
  3. Most állok neki ennek a majdnem kínai kajádnak, nagyon megtetszett, és káposzta kivételével minden van itthon. Üvegtésztával fogom tálalni.
    Ja, és szíves elnézésedet a késésért, de csak most tettem fel a méhkaptáros sütemény formáiról a képet.

    VálaszTörlés
  4. Finom lett, de újra kell készíteni, mert a bloghoz nem lett kép. Legközelebb káposztával fogom.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Mónika! Hát ha már újra el kell készíteni, annak nagyon örülök, remélem nem csak a kép miatt :D Azért szeretem az ilyen wokos kajákat, mert kedvedre módosítható, tehetsz bele még sárgarépát, stb., de ha valami nincs otthon, akkor is elkészíthető.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...