2011. március 20., vasárnap

M&M'S-es fehércsokis keksz

Mostanában valamiért rákattantam a fehércsokira. Nemrég vettem egy táblával, de olyat, amiben M&M'S cukorkák is vannak. Élvezetek halmozása :) Az alapreceptet az Örömteli sütés című könyvből merítettem, de viszonylag sokat módosítottam rajta. 

Hozzávalók:
12 dkg puha vaj
fél csomag vaníliás cukor
8 dkg M&M'S-es fehércsoki
1,5 evőkanál cukor
15 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
3 evőkanál tejszín (eredetileg tej)
1 tojás
1 csipet só

A hozzávalókat alaposan összegyúrtam egy tálban. Ha nincs ilyen speckó csokink, akkor nyugodtan adjunk hozzá vagy külön M&M'S-t, vagy tegyünk a sima fehércsoki mellé még egy kis marék mogyorót, vagy mandulát. Most 5 dkg teljes kiőrlésű rozslisztet használtam és 10 dkg búzalisztet. Kis golyócskákat formálunk a tésztából a tenyerünkkel, kicsit összelapítjuk, majd sütőpapírral kibélelt tepsire helyezzük őket. Előmelegített sütőben körülbelül 15-20 percig sütjük. Hagyjuk kihűlni a tepsiben, majd légmentesen zárjuk le, ami maradt, ha maradt :) Így 5 napig tárolható a szakácskönyv szerint. Nekem több lett, mint 12 darab (ennyit írt a könyv), de nem számoltam, hogy mennyi lett, keksz méretétől is függ. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...