2011. február 17., csütörtök

Szaloncukros muffin, avagy itt a tél vége

A szaloncukrok végleges eltűnése a tél végét is jelenti egyben nálam. Karácsonykor kaptunk fél zacsi szaloncukrot. Kétfajta zselés volt benne, narancsos és citromos ízesítésű. Nem volt rossz, de valahogy nem fogyott el az egész. Gondolkoztam, mibe lehetne felhasználni, a legkézenfekvőbbnek a muffint tűnt. 

Hozzávalók kb 15 darabhoz:
22,5 dkg búzaliszt
22,5 dkg puha vaj
8-10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
2 egész tojás
3/4 csomag sütőpor
1 csipet só
6 evőkanál tej
10 darab szaloncukor

Először is előmelegítem a sütőt. Robotgéppel összekeverem a vajat a cukorral, vaníliás cukorral, csipet sóval, majd hozzákeverem a tojásokat, a sütőport, aztán a lisztet és végül a tejet. A szaloncukrokat pici darabokra vágom és ezt is hozzákeverem a tésztához. Lehetőleg szilikonos muffinformába tegyük a tésztát, ha zselés szaloncukorból készítjük és ne használjunk papírkapszlit, mert a zselé megolvad és a muffin külsején, főleg az alján finom, karamellszerű kérget alkot, ami hajlamos lehet beleragadni másfajta formákba és főleg a papírba. 25-30 perc alatt készre sütjük. 

ui.: őszinte percek, eredetileg 13 darab szaloncukrot tettem bele, de higgyétek el, elég lesz a 10 is, különben ilyen arabos, cukorszirupos muffinotok lesz :) Bár én szeretem így, de ehhez 7,5 dkg cukor is elég.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...