2011. február 14., hétfő

Sóskafőzelék - a rém

Én mindent megpróbáltam, vagy legalábbis majdnem, de nem... Egyszerűen nem ízlik... Ez már valahol az oviban és a sulis menzán dőlhetett el, meg ott, hogy otthon se nagyon ettünk sóskát. Kb. soha. A kábé azért, mert az árokszélén talált sóskát frissen magában, szívesen elrágcsáltam. A menzait meg egyszerűen ignoráltam. Akkor inkább üres kenyeret ettem. Most viszont elkövettem egy baklövést, spenót helyett fagyasztott sóskát vettem, amit csak a kasszánál vettem észre. Még meg is örültem neki egy picit, hogy na ha már így adódott, égi jel, le kell gyűrni az ellenszenvet, biztos csak a menzán nem volt jó, majd én megcsinálom pöpecül, fincsire. Megnézegettem a neten, hogy milyen egészséges, mennyi vitamin, meg ásványi anyag van benne, néztem néhány receptet, aztán nekiálltam. Hát nem jött össze...

Hozzávalók:
450 gr fagyasztott sóska
fél csésze tejszín
fél fej vöröshagyma
2 evőkanál olívaolaj
4-5 evőkanál cukor
2 evőkanál liszt
3-4 evőkanál tejföl
só, bors
köretnek: 2 nagyobb krumpli

A hagymát összevágtam, olajon megdinszteltem. Hozzáadtam a sóskát, kevés vizet öntöttem alá. Amikor a sóska kiolvadt, hozzáöntöttem a tejszínt és a liszttel elkevert tejfölt. Pici sót és pici borsot tettem bele, aztán jött a cukor. Először csak egy evőkanállal, de megkóstoltam és muszáj volt még tenni. Olyan volt, mintha egy citromot belefacsartam volna... Köretnek a krumplit felkockázva megfőztem sós vízben. Egyébként hősiesen megettem, kíváncsi vagyok az ember mit fog szólni hozzá :) 
Lehet, hogy hagymát nem kellett volna bele tenni? Ha van valakinek valami jól bevált, tuti receptje, ossza meg velem! 

1 megjegyzés:

  1. szia Titi ,a sóskába nem kell hagyma csak só,cukor ,én tejföllel habarom , mikor kienged pici olajra teszem ,vizet adok hozzá akkor már nem olyan vad savanyu ha felhigitod /keményitövel szoktam habarni amit a tejfölbe teszek és azt is kicsit higitom /.Gyerekkoromban én se ettem meg ,nemtudom mikor alakult át az izlésem ,de most már szeretem ,a tökkel is ugyan igy voltam ,szóval az ember gyereke változik ,mire középkoru lesz más lesz az izlés ,csak kitartás .Egyébként a sóskát szósznak csinálják leginkább fött hús mellé,de ha az nincs akkor fött vagy tükor tojást tesznek mellé ,üdv Mariska :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...