2011. február 7., hétfő

Répás-mangós krémleves

Ez a történet ott kezdődött, hogy pénteken véletlenül a Nagycsarnokban jártam és éppen akciós volt a mangó. Úgyhogy vettem két darabot 100 Ft-ért. Először egy édes krémlevest szerettem volna készíteni tejszínnel, de párom a pikánsabb, sós verzióra szavazott. Hát legyen, akkor ezzel kezdem. Az indiai eredetű mangó most amúgy is különös aktualitással bír az életemben. Holnap megyek egy interjúra, amin eldől, hogy mehetek-e önkéntesként két hónapra Indiába! :) Drukkoljatok nagyon! 

Hozzávalók: 
0,5 kg sárgarépa
1 nagy mangó
1 nagy vöröshagyma
2-3 késhegyni chilipor
2 kiskanál őrölt gyömbér
7 dl zöldségleves
1 teáskanál citromlé
só, bors ízlés szerint
3 evőkanál olívaolaj
kis darab póréhagyma
kevés főzőtejszín (elhagyható)

Az olajat felhevítem és a megpucolt, kis darabokra vágott répát sűrű kavargatás mellett 5 percig sütöm benne. Aztán jöhet a hagyma és 1 kiskanál őrölt gyömbér. A répát és a hagymát addig sütöm így együtt, amíg a hagyma puha nem lesz, figyelve rá, hogy ne kapjon oda. Ha jó a hagyma, hozzáöntöm a zöldséglevest és 8-10 percig lassú tűzön főzöm a levest. Ezután beleteszem a meghámozott, feldarabolt mangót, a chiliport, a többi gyömbért, a citromlevet és a sót, borsot. Ha a mangó keményebb, akkor kicsit főzöm, aztán a leves felét, háromnegyedét leturmixolom. A turmixolt levest visszaöntöm a többihez a fazékba, összekeverem, a karikára vágott póréhagymát is hozzáadom és ha van otthon, akkor egy kevés főzőtejszínt csurgatok bele. Néhány percig még lassú tűzön főzöm. Díszíthetjük chilivel, snidlinggel, tejszínnel. 

A receptet itt találtam. Most felturbózás helyett inkább egyszerűsítettem rajta. Igazából először főztem angol nyelvű receptből, pedig nem kellett volna eddig ennyire félnem ettől. Az átváltásoknál nagy segítségemre volt ez a honlap, de nagyon sok hasonlót találni a neten. És még valami, most kipróbálom a mangómag csíráztatását, állítólag lehetséges. Majd beszámolok az eredményről. Avokádómaggal már sikerült, egy szép kis növénykém lett belőle, bár gyanítom, hogy avokádó-nagykereskedést nem fogok nyitni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...