2011. február 10., csütörtök

Rakott kelkáposzta karfiolos barnarizzsel

Rakott cuccokat akkor szeretek készíteni, ha van egy kis maradék rizs, és nem kell azt is pluszban megfőznöm. Így is épp elég riasztó a két lábos meg a tepsi . Most is így volt, maradt a kapros-tejszínes halacska mellől egy kis köret, ami történetesen karfiolos rizs volt. Sejtettem, hogy nem rossz párosítás a kelkáposzta és a karfiol, de azért megerősítés gyanánt rákerestem. Első találatként Lila Füge kelkáposzta-karfiol párosítása jött be, szóval nem lehetetlen a dolog. 


Hozzávalók:
1 szép fej kelkáposzta
fél kg darált hús
1 fej vöröshagyma
1-2 fej fokhagyma
1 kiskanál köménymag
1 teáskanál vegeta
1 evőkanál zsemlemorzsa
3 evőkanál olívaolaj
vaj a tepsi kikenéséhez
só, bors, pirospaprika
1 csésze barnarizs
néhány rózsa karfiol
nagy pohár tejföl fele
reszelt sajt

Ha nincs maradék gyanánt rizs, akkor felteszem főni az 1 csészényi barnarizst 2,5 csésze vízben, amibe kerül néhány csepp olaj és pici só. A karfiolt kevés vízzel és vegetával megszórva szintén odatesszük párolódni. A hagymát felvágom, megdinsztelem az olívaolajon, majd jön rá a fél kg darált hús. Most pulykából készült. Sózom, borsozom és színe érdekében teszek bele egy egy-két teáskanállal a csudajó szegedi fűszerpaprikámból. Fedő alatt párolom a husikát, néha megkeverem. Utána a kelkáposztát leveleire szedem, megmosom őket, a nagyobbakból kivágom a középső eret és kettévágom őket. Forró vízbe teszem, hozzáadom a köménymagot és a vegetát. Miután felforrt a víz, kb. 8 percig főztem. Egy nagyobb tepsit elővadásztam, kikentem vajjal és megszórtam egy evőkanálnyi házilag reszelt zsemlemorzsával. Az időnként megmaradt zsemléket, kenyérvégeket mindig kiszárítom és lereszelem. Jelen pillanatban úgy állunk, hogy legalább 1 évre függetlenítettem magunkat a zsemlemorzsapiac áringadozásaitól. Ha a husi már majdnem jó, hozzákeverem a karfiolos rizst. A tepsibe először kelkáposztalevelek kerülnek, rá egy réteg rizses hús, levél, hús, végül levél, amit a tejföllel megkenek és megszórom reszelt sajttal. Addig sütöm, míg a tetején a sajt aranyszínű nem lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...