2011. február 23., szerda

Majorannás csirkemáj főtt krumplival

Tegnap csak úgy kolbászoltam a piacon, hogy majd csak megtetszik valami, ami jó lesz ma ebédre. Megláttam a csirkemájat és már tudtam mindent. Időnként egyébként rám jön a máj iránti olthatatlan szeretet, olyan havonta, kéthavonta. Biztos, mert sok benne a vas és hát abból néha hiányom van... De szigorúan csak a csirkemájat eszem meg, pedig nem kergettek az asztal körül, hogy a többit ne egyem...

Hozzávalók:
0,5 kg csirkemáj
1,5-2 fej vöröshagyma
1 evőkanál kacsazsír
2 teáskanál majoránna
1 teáskanál őrölt pirospaprika
pici só és bors

Igen gyorsan elkészíthető étel és frissen, melegen jó, úgyhogy először a köretet készítsük el hozzá. Lehet rizst, rizibizit adni hozzá, nekem most a főtt krumplira esett a választásom. Tehát amíg a krumpli főtt, addig elkészítettem a májat. Először a hagymát szeltem fel, és kacsazsíron dinszteltem, persze wokban. A wok most az én Murphy-kalapácsom. Mivel kezem ügyében van, minden abban készül. A májat megmostam, a szívet levágtam róla és ujjnyi szeletekre vágtam. Őszintén ebben a fázisban tudatosult, hogy szívvel együtt vettem, sőt még egy zúza is belekeveredett valahogy, úgyhogy ezeket félretettem levesbe. A hagymát félrehúztam, megvártam míg kicsit hűl, aztán hozzáadtam a pirospaprikát, megkevertem, aztán a máj is ment bele. Megszórtam majorannával, aminek egy másik neve a pecsenyevirág és egy kis borssal is fűszereztem. Rátettem a fedőt és közepes lángon pároltam egy kis ideig. Egészen addig, míg a kiválasztott tesztdarabokat kettévágva láttam, hogy át van sülve a közepük is. Vigyázni kell, hogy ne süssük sokáig, mert akkor túl kemény és száraz lesz. Szintén ezért, csak már a tányérra kiszedve sózzuk meg, mindenki a maga ízlése szerint. Most éppen káposztával töltött paprika volt hozzá, de finom csemegeuborkával is. 

2 megjegyzés:

  1. Az a helyzet, hogy már elfogyott... Nem sűrűn szokott belőle maradni, egyre emlékszem kiskoromból, hogy maradt, de azt anyám kb 3 centis házi pizzatésztára tette a maradék krumplipürével együtt. Azért az nagyon durva volt :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...