2011. február 5., szombat

Egyszerű fánk tejszínes-meggyes mártással VKF! 40.

Egy pindurkát izgulok, ez az első VKF!, amire be merek küldeni valamit... Nem is a fánk miatt, hanem inkább a mártás győzött meg. Amikor megláttam a kiírást, rögtön életem első fánkja ugrott be, amit Hackl J. Vilmos Arab konyha című szakácskönyvéből próbáltam elkészíteni 15 évesen. Ez egy emlékezetes eset marad, ugyanis azóta is tartok a forró olajtól. Az az arab fánk szódabikarbónával készült, amit nem kevertem el megfelelően a lisztben, mire az első darabok egyikke felrobbant, amikor épp a közelében voltam és fröccsent az arcomba egy-két csepp olaj, no meg persze a nemrég festett falra is. Kiabáltam, ahogy a torkomon kifért, anyám benyomta a fejem a csap alá és örökre eltüntette a "terrorista szakácskönyvet". Szerencsére igazából semmi bajom nem lett és a konyhai ténykedéstől se rettentett vissza az eset. Viszont azt a szakácskönyvet nagyon hiányolom azóta is, olyan jól hangzó receptek voltak benne mint Mohammed kedvence. Eszembe se jutott, hogy fent lehet neten, de amikor rákerestem az arab fánkra, megtaláltam az egész könyvet :D Úgyhogy most itt is megosztom: http://www.terebess.hu/keletkultinfo/hackl2.html

Azért a VKF!-re mégsem ezt készítettem, hanem egy nagyon egyszerű kis joghurtos fánkot, félig teljes kiőrlésű rozsliszttel, félig sima búzaliszttel és hozzá tejszínes-meggyes mártást.

Hozzávalók a fánkhoz:
1 kis pohár natúr joghurt
15 dkg liszt (félig teljes kiőrlésű rozsliszt, félig sima búzaliszt)
2 evőkanál barnacukor
1 tojás
1 csomag sütőpor
1,5 teáskanál fahéj
csipet só
olaj a sütéshez

A hozzávalókat alaposan összekevertem és 5 percig állni hagytam. Addig az olajat felforrósítottam. Két teáskanalat vettem elő, kicsit megmártottam őket az olajban, majd gombócokat próbáltam formálni a segítségükkel. Némelyik gombóc lett, némelyik nem, de hadd legyen már ennyiben szabad akaratuk és egyéniségük a fánkoknak rövid életük során! A legjobban a körte alakú tetszett meg (ld. képen). Kicsit talán barnábbak lesznek kész állapotban a rozsliszt miatt, de attól még nincs égett ízük. 

Hozzávalók a tejszínes-meggyes mártáshoz:
fél doboz habtejszín
2-3 evőkanál barnacukor
meggylé és meggy

A tejszínt keményre vertem a barnacukorral, majd óvatosan hozzákevertem a lefagyasztott megy levéből. Körülbelül egy fél marék meggyet apró darabokra vágtam és azt is beleforgattam a tejszínbe. 

Aztán csak óvatosan a mártogatással, de a rozsliszt miatt amúgy is nagyon hamar eltelít, vigyázva a vonalainkra. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...