2011. február 18., péntek

Avokádó-krémleves egy csipetnyi madras curryvel

Az avokádó jöhet minden mennyiségben. Nagyon szeretem salátákban, vagy pirítósra kenve krém formájában egy kis friss paradicsommal. Ezt a levest először akkor készítettem, amikor párom szülei meglátogattak minket. Akkor nagy sikert aratott, később csak úgy sietősen álltam neki és elrontottam... A fokhagymát nem a hagyma mellett sütöttem az olajban, hanem csak úgy belenyomtam a levesbe. Így nem volt valami túl jó íze, a fokhagyma túl durva volt benne. Emiatt egy jó darabig nem került elő, pedig nem a leves hibája.

Hozzávalók 4 személyre:
2 darab érett avokádó
fél liter tyúkhúsleves
1 kisebb hagyma
1-2 gerezd fokhagyma
2-3 evőkanál tejföl
fél teáskanál madras curry
csipet chili
csipet só, bors
1-2 evőkanál olívaolaj
ha sűrű lenne, kevés tejjel lehet hígítani

Egy lábosba olívaolajat öntök, az összevágott hagymát, a zúzott fokhagymát beleteszem a lábosba és megdinsztelem. Az avokádó kettévágom, a magját kiszedem. Szép kis növénykét lehet belőle növeszteni, de avokádó-köztársaságot nem alapítok azért. Húsát kiskanállal kivájjuk és turmixgépbe tesszük. Ráöntjük a dinsztelt hagymát és a tyúkhúslevest. Beletesszük a tejfölt és a fűszereket. Chiliből tényleg csak picikét, hiszen van a madras curryben is.Összeturmixoljuk (botmixerrel is lehet, akinek van) és ha szükségét érezzük higítunk rajta tejjel. Hozzá sima sós nachos illik a legjobban. Tetejére mehet egy levélke petrezselyemzöld, ha akad otthon. 
Tipikusan olyan leves, ami csak frissen, langyosan finom. Jó étvágyat hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...