2011. január 28., péntek

Rozskeksz

Ma este már nagyon vágytam valami tésztafélére, egy kis édes ropogtatni valóra. Úgyhogy igen gyorsan kifundáltam és meg is valósítottam a rozskeksz elnevezésű találmányt. Mivel búzaliszt, cukor és állati eredetű termékek ma még nem játszottak, ezért vettem egy kiló teljes kiőrlésű rozslisztet. Őszintén a feltett szándékom csupán az volt, hogy veszek teljes kiőrlésű lisztet, hogy miután vége a tisztítókúrának, utána is kicsit jobban odafigyeljek a megfelelő rostbevitelre. Úgyhogy megláttam a polcon a teljes kiőrlésű feliratos zacskót és már vettem is le. Otthon derült ki, hogy ez biza rozsliszt. És ha már nem búza, akkor jöhet most is :) Szóval az esti filmnézéshez sütöttem egy tepsivel, kettőnknek épp elég volt, nekem ez volt a vacsi is. 

Hozzávalók kb. 18 darabhoz:
1 csésze teljes kiőrlésű rozsliszt
4 evőkanál olaj
3 evőkanál méz
1 teáskanál sütőpor
pár szem mazsola
1 mandarin kifacsart leve
fél teáskanál fahéj

Előre szólok, hogy a sütőt be kell kapcsolni. Sokszor előfordul, hogy a receptolvasásom a hozzávalókon kívül maximum az első néhány sorig terjed, és a végén koppanok önhibámból, hogy nem lesz gyorsan sütim, meg semmim. Szóval, ha a hozzávalók összeterelése után 20 perccel rozskekszet szeretnénk majszolni, akkor érdemes előmelegíteni a sütőt. Összegyurmáztam a hozzávalókat egy kisebb tálban. Igazából 4 evőkanál mézet tettem bele, de így már túl édes volt (nekem). Kisebb golyókat formáltam a tésztából, aztán kicsit szétlapítottam a tenyerem között őket és így besorjáztak a sütőpapírral kibélelt tepsibe. 10 percig sütöttem őket, aztán még egy hagytam őket 5 percig kipihenni a sütés izgalmait, majd elég hamar eltüntettük a tepsinyi kekszet... Ha akad otthon, tegyünk bele mogyorót, mandulát, netán csokidarabkákat ;) Fantáziára bízom a dúsítást :)


2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Megsütöttem tegnap a kekszet, nagyon finom lett :) Viszont lenne egy kérdésem: mekkora csészét használtál? Én egy bögrényi lisztet tettem bele, de így sajna nem állt össze, szóval raknom kellett bele még folyadékot (tejszín volt itthon), és akkor már megfelelő lett az állaga :)

    Köszi előre is a választ!

    Üdv,

    Juci

    VálaszTörlés
  2. Kedves Juci!

    Nagyon örülök, hogy megsütötted és hogy ízlett! :)
    A kérdés jogos, megmértem a kávéscsészénket, 180 ml-es. Egy bögre meg általában olyan 250 ml körül van, de nagyszerűen megoldottad a dolgot, a tejszín remekül passzol bele :)

    Köszönöm a hozzászólást és további sikerélmény dús sütés-főzést!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...