2011. január 25., kedd

Mangós-aszalt szilvás nyársak, gyömbéres pulykamellel

Éhes malacka makkal álmodik... Én meg a korábbi főztjeimmel, de nagyon erős vagyok és ki fogom bírni ezt a pár napot még a tisztítókúrából. Addig is nosztalgiázás végett, meg hogy legyen fent tartalom, megosztom néhány eddigi receptem. Kezdjük rögtön egy nyárssal a sort. A nyárson sült cuccokat azért szeretem, mert gyorsan megvannak, mutatósak és ha krumplit vagy sütőtököt teszünk rá a husi mellé, akkor rögtön kész a köret is.

Hozzávalók:
30-40 dkg pulykamellfilé
1 kiskanál mustár
1 teáskanál őrölt gyömbér
1 evőkanál méz
só, bors
10 dkg aszalt szilva (mag nélkül)
1 db mangó meghámozva, kockákra vágva (ne legyen túlérett)


A pulykamellfilét kisebb darabokra vágtam, összekevertem a mézzel, mustárral, őrölt gyömbérrel, sóval és borssal. Aztán másfél napot pihent a hűtőben. Mielőtt nekiálltam volna a nyársak összeállításának, 10 percre vízbe áztattam a pálcikákat, hogy ne törjenek és jobban bírják a sütőt. Először egy mangókocka jött, aztán pulyka, majd aszalt szilva, megint pulyka és kezdődött elölről. A tepsit, aminek a szélessége passzolt a pálcikák méretéhez, kibéleltem alufóliával, hogy ne kelljen elmosogatni. Az előmelegített sütőben 30 percet töltöttek a nyársak. Addig elkészült a krumplipüré a páromnak (bocitejjel), magamnak meg bulgurt kreáltam. Ehhez egy kávéscsészényi bulgurt mértem ki, adtam hozzá egy kávéskanálnyi olívaolajat, meg sót, borsot és egy kevés vegetát. Felforraltam két csészényi vizet és ezzel leöntöttem a bulgurt. Fedő rá, meg konyharuha, körülbelül negyed óráig hagytam így.


Főleg a mangó íze dominált, de aki szereti a gyümölcsös húsokat, annak szerintem ízleni fog. Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...