2011. január 27., csütörtök

Brokkolikrémleves kölesgolyóval

Holnap már ehetek főtt zöldségeket is, csak annyi a megkötés, hogy nem lehet búzalisztet, cukrot, tojást és tejtermékeket használni. A sűrítési eljárás így egy kicsit módosul. Általában szinte mindent habarni szoktam, de most kiveszek egy adagot a zöldség(ek)ből, ami vagy főzelék vagy leves lesz, leturmixolom és megy vissza a többi közé. 

Hozzávalók:
1 szép nagy brokkoli
1 kisebb krumpli
1 gerezd fokhagyma
1 evőkanál olívaolaj
kevés vegeta
só, bors

A brokkolit kisebb rózsákra szedem, lemosom. A krumplit meghámozom, kicsi kockákra vágom. A fokhagymát olívaolajon megdinsztelem, majd mellédobom a brokkolit és a krumplit is. Felengedem annyi hideg vízzel, hogy bőven ellepje a zöldségeket. Ízesítem sóval, borssal, vegetával. Miután felforrt a víz, a legkisebbre veszem a gáz lángját. Ez örök igazság, sok energiát lehet vele spórolni, ugyanúgy, ahogy a fedő használatával is. Ha megpuhult krumpli, akkor mehetnek a turmixba, vagy botmixerrel is pürésíthetjük (az enyém most éppen elhalálozott...). Ha be kellene vallanom, akkor azért a botmixert jobban szeretem, mert kevesebbet kell mosogatni... Miután összeturmixoltam a levest, adtam még hozzá egy kevés vizet, mert nagyon sűrű volt. A tetejére pirított kenyérkockák helyett most bio kölesgolyót  tettem.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...